AMBITNIE i KONKRETNIE! HERON ELECTRIC UJAWNIA PLANY NA ROK 2019
Tak jak zapowiedzieliśmy udało się nam uzyskać plany rozwoju produktów tandemu Heron Electric S.A.i Biomass Energy Project S.A. (BEP) na rok 2019. Jak poinformował nas przedstawiciel Heron Electric: „Wszystkie poniżej opisane zadania inwestycyjne realizowane są w ścisłej współpracy z BEP S.A. Cisza informacyjna dotycząca bądź co bądź projektu, który wyrasta ponad poziom krajowy wynika stąd, iż spółki są w trakcie intensywnych prac inżynieryjnych, a także w trakcie prac nad pakietem szczegółowych umów regulujących zasady współpracy, produkcji i dystrybucji. Zainteresowanie handlowe rynku jest tak duże, że skupiamy się na sprawach technicznych, by jak najszybciej dostarczyć pełnowartościowe produkty oczekującym klientom”. Nie oznacza to, że firmy zaniedbują kwestie marketingu. Koncepcja promocji marki Heron na rynkach światowych, ma zaskoczyć swoją formą i rozmachem. Na szczegóły trzeba jednak będzie poczekać do maja, wiemy jedynie że istotną rolę odegrać ma tu planowane Mazurska Strefa EcoElektryczna oraz organizacja mistrzostw świata pojazdów wodnych i lądowych. Poniżej plan produktowy na rok 2019, jest konkretnie i robi wrażenie!
1 .Heron Electric City Bird – elektryczny samochód dla 4 osób , w pierwszym etapie wykonany w kategorii homologacyjnej L7e to jest pojazdów lekkich o ograniczonej do 15 KW mocy i prędkości maksymalnej 90 km/h posiadający charakter dwuosobowego auta miejskiego z przestrzenią ładunkową. Zasięg z podstawowym pakietem bateryjnym 12 KWh to 150 km, 24 KWh 300 km.
Do pojazdu zostały opracowane i zbudowane własne napędy oraz zawieszenie wraz z konstrukcją podwozia oraz projektem karoserii. Do końca lipca 2019 zaprezentowany zostanie przygotowany do homologacji prototyp pojazdu. Pojazd wykonany jest jako konstrukcja ramowo kompozytowa z uniwersalną baterią własną. Planowane uruchomienie produkcji na przełomie IV kwartału 2019 i I kwartału 2020 roku.
2 .Samochód dostawczy Heron Electric Clever Bird- elektryczny samochód o ładowności 800 kg i pojemności załadunkowej 4 m3 . Pojazd wykonany jest w kategorii homologacyjnej L7e – 15 KW mocy silnika , szybkość maksymalna 90 km/h i zasięg od 150 do 300 km . Pakiet bateryjny w wersjach od 12 do 24 KWh.
Trwają prace końcowe nad rebrandingiem karoserii, prototyp pojazdu przygotowywany jest do homologacji, która powinna nastąpić do końca sierpnia 2019 roku. Uruchomienie produkcji planowane jest w IV kwartale 2019.
- HERON ELECTRIC RACING BIRD Sportowy samochód Rallycrossowy w klasie WRC – umożliwiający rozwijanie i testowanie technologii własnych w ekstremalnych warunkach torów wyścigowych
Wersja RWD:
Moc max 300 KM, Przyspieszenie 0-100km/h: <4 sekund, zasięg w warunkach Rallycross: max 3 biegi wyścigowe, Masa własna: 1350 kg, Pojemność baterii: 43 KWh
Wersja 4×4 Heron Electric Super Bird:
Moc max ok. 500 KM, Przyspieszenie 0-100km/h: 2 sekundy, Masa własna: 1450 kg, Pojemność baterii: 43 KWh
Pojazdy posiadają homologowaną do sportu rajdowego klatkę bezpieczeństwa i w końcu kwietnia 2019 roku (czyli w bieżącym miesiącu) rozpoczynają starty w seriach wyścigowych w Polsce wspólnie z samochodami spalinowymi,
W oparciu o pojazdy wyścigowe budowana jest także wersja dopuszczona do ruchu drogowego w luksusowym wyposażeniu. Produkcja małoseryjna wersji drogowych – IV kwartał 2019 r.
4 Pojazd elektryczny w kategorii SUV – HERON ELECTRIC HUNTER BIRD
Duży pojazd o możliwości przewozu 5 lub w opcji 7 osób. Do jego napędów wykorzystywane są jednostki stosowane w wymienionych pojazdach rajdowych to jest zależnie od wersji – 300 KM w wersji tylnonapędowej lub 500 KM w napędzie 4 x 4 .Konstrukcja pojazdu własna – ramowo szkieletowa opracowywana we współpracy ze znanymi firmami inżynieryjnymi, Prototyp przygotowany do homologacji przedstawiony zostanie do końca 2019.
5 Skuter wodny HERON ELECTIC WATER BIRD
Moc: <10kW, zasięg: do 20km, Autonomia: do 60 minut, Czas ładowania: 30 lub 60 lub 180 minut, Masa własna: 140 kg z baterią, Prędkość max: 40km/h, Przyspieszenie 0-30km/h: ok 3 sekund. Rozpoczęcie produkcji maj 2019 r.
6 Napędy do łodzi motorowych HR Power BEP Technology System – rozpoczęcie produkcji własnej na potrzeby łodzi HERON ELECTRIC BIG BIRD (wodny minibus) i HERON ELECTRIC SPEED BIRD w II kwartale 2019 r.
Moc max: od 60 do 500KM, sposób montażu: przekładnia typu Z, Masa napędu: 50-100 kg,pPojemność baterii modułowej: 20-200kWh, Masa baterii: 8-9kg / 1 kWh, Autonomia jednostki: od 1h do 8h
7 .Elektryczny pojazd trójkołowy Heron Electric CityEl- Courier Bird
Pojazd CityEL powstał w 1987 roku. Pierwotnie był produkowany w Danii przez spółkę Eltrans A/S pod marką MiniEl. W 1995 roku licencję na wytwarzanie samochodu zakupiła niemiecka firma Citycom AG i po modernizacji projektu podjęła się jego produkcji pod marką CityEL. Do napędu wykorzystywany jest silnik elektryczny, którego moc maksymalna wynosi 4,5 kW (6,1 KM), a znamionowa 2,5 kW (3,4 KM). Szybkość maksymalna 45-65 km/h.
Produkowany w wersjach z różnymi pakietami bateryjnymi od 4 do 12 Kwh
Rozpoczęcie produkcji seryjnej nowej wersji pojazdu pod marką Heron Electric przewidywane jest we wrześniu 2019 po uzyskaniu homologacji. Równolegle już w II kwartale 2019 wyprodukowane zostaną w oparciu o oryginalne komponenty pierwsze egzemplarze limitowanej wersji „Retro”.
Redakcja inteligentnapolska.pl kibicując szczerze, starała się będzie przekazać w najbliższych tygodniach jak najwięcej szczegółów dotyczących tych ambitnych realizacji.